Tankar som cirkulerar

Kommentarer - 0 st.  |  Kategori - Mig - kring vikt & OP  |  Daterat - 2010-04-15 » 20:39:31
Jag har aldrig kunnat vara den där spralliga tjejen som är snabb på fötterna och inte skäms över att gestikulera med sin kropp. På insidan är jag den energidrivna tösen med spring i benen, men jag känner mig fångad i min fetma. Jag har fått jobba med min personlighet och försöka visa entusiasm genom att prata, skriva och komma på andra sätt att kommunicera. Dock har det blivit ganska jobbigt senaste tiden och jag stänger in mig själv mer än vad jag borde, mest för jag orkar inte försöka få folk att acceptera och förstå mig längre.

Jag vill kunna använda mig av mitt kroppsspråk och inte behöva oroa mig för att lederna kommer göra ont och ryggen kommer gå av, att låren kommer dallra, magen kommer visas och fettet trilla ur. Jag vill kunna hoppa upp på ett bord och vara löjlig med mina vänner. Jag vill kunna gå på restaurang utan att måsta kalkylera vars jag kan gå och vars det finns tillräckligt med plats mellan borden för att jag inte ska stöta till någon med magen eller rumpan när jag går förbi. Jag vill kunna gå på bio utan att måsta trängas med dom som sitter bredvid mig. Jag vill kunna åka buss utan att oroa mig för att den som sitter bredvid mig kommer klämmas ihjäl eller flyga ur sätet i svängarna. Jag vill kunna gå förbi en skolgård utan att tvingas se och höra ungdomar och barn skratta, viska, peka och håna en. Jag vill kunna vara på en strand utan att vilja stressa ner i vattnet så att folk slipper bli äcklad av att man är plus-size och halvnaken. Jag vill kunna hålla fast vid ett par jeans i mer än två månader utan att dom går sönder och utan att få skavsår. Jag vill kunna leva mitt liv utan att försöka hålla mig borta från olika situationer där min vikt kan komma att bli ett problem. Jag vill kunna shoppa kläder utan att tvingas välja mellan tantklänningar och tälttoppar.



Namn:


E-Post: (Publiceras Ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Komma ihåg dig?
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!