Valborgshelgen

Kommentarer - 2 st.  |  Kategori - Min vardag  |  Daterat - 2010-05-02 » 13:24:58
Idag, banne mig, ska jag ta mig tid att svara på era kommentarer! Sitter alldeles nyäten och har precis läst igenom några månader av Alex Schulmans blogg. Jag älskar den där mannen. Han är en bloggud och Charlie är sötare än socker!

Innan jag svarar på era kommentarer tänkte jag uppdatera om hur min valborgshelg utspelat sig. Jag varnar; det är en grymt ointressant och dyster läsning. Om ni vill skippa följande stycken håller jag det inte emot er. Då kör vi.

Själva veckan började med att jag skickade mass-sms till folk och frågade vad som hände på valborg egentligen. Ungefär hälften svarade och majoriteten av dom hade planer, det må ha varit luddiga planer - men planer likaväl. Minoriteten svarade att dom inte visste. Jag slängde iväg fler sms och berättade att föräldrarna drog bort över helgen och att mina dörrar står öppna. Vilket för mig till fredagen:

Jag jobbade ett par timmar på förmiddagen och under tiden började jag planera och spåna i hur dagen och kvällen kunde tänkas utspela sig. Jag hade en brännande känsla i min bröstkorg nästan hela dagen. Förväntningarna var höga, som för ett litet barn på julafton. Det är så det känns när mina föräldrar äntligen lämnar huset. Självständighet och frihet, jag har total kontroll, avkopplande och exalterande på samma gång. När föräldrarna dragit iväg skulle folk få komma och gå som de ville. Det enda jag ville spika den kvällen var att laga en god valborgsmiddag till mig och min bror, gå till byns idrottsplats och se på majbrasan med mina gäster och därefter kanske se någon av filmerna jag köpt in, kvällen till ära. Sen om folk ville pimpla vin, spela spel eller bara umgås så kvittade det för mig. Alla var välkomna.

När eftermiddagen kom spenderade jag största tiden grubblandes över vad jag skulle laga till middag och med att hjälpa mamma göra sig i ordning för festkvällen. Jag färgade hennes ögonfransar och ögonbryn, noppade dom, sminkade henne, hjälpte dom att packa och fixa med blombuketten som dom skulle ha med sig. Ju tidigare dom åkte - desto mer tid skulle jag ha till att förbereda för kvällen. Snabba ryck! När dom väl hade åkt insåg jag till min fasa att vi inte hade någon vettig mat hemma och att affären var stängd. Bror skulle iväg så han åt Findus portionsmat till middag (efter många "om" och "men" från min sida) och jag, ja... Jag åt ingenting. Men nu var kvällen här och...

...Ingen kom. Jag trodde jag hade ett säkert kort som ville dyka upp trots allt, men det blev missförstånd på vägen och jag klantade mig som inte hörde av mig tidigare, då denne gjort andra planer. Det var helt och hållet mitt fel. Jag blev dock bjuden att åka och grilla vid älven och sedan dra till campus och titta på majbrasan där, men nederlaget kändes bittert och jag höll tummarna på att något av de osäkra korten skulle dyka upp senare istället, vilket de inte gjorde. Synd kanske, att jag inte åkte iväg - ja, men det kommer fler år. Påminn mig bara om att inte försöka styra upp något då. Det failar alltid när jag gör det. Jag har lyckats en enda gång.

Så kortfattat; Valborgskvällen spenderades i soffan med Ben & Jerry's - Caramel Chew Chew, halvdana tv-serier och tre glas cola. Jag cyklade iväg till idrottsplatsen också (efter långan tvekan) och tog några bilder på brasan and... that's it. Jag gick och la mig strax efter midnatt. Fick ett fyllesms kring 05.00 av mamma som ville meddela att hon gått och lagt sig.







Lördagen var här och jag kände en liten glädje i att jag faktiskt kunde fara och handla idag. Jag hade tänkt bjuda in folk på fika och-filmkväll, så när bror piggnat till efter gårdagens bravörer cyklade vi iväg till affären och bockade av min långa inköpslista, allt eftersom. Det blev två fulla ICA-kassar med mat, godis och ingridienser. När vi kommit hem började jag direkt att baka chokladrutorna som bror skulle ha med sig till sin spelkväll. Sen satte jag igång med dumle och-daimkladdkakan och började med middagen; kycklingtacos á la Sandra. Mitt egna recept. Mums. Det visade sig dock att mina föräldrar inte skulle stanna hos deras kompisar en dag till, utan dom var på väg hem och skulle vara framme på någon timma. Great. Jag hann bara säga hejdå till bror efter middagen, så kom dom hem - glada i hågen efter nattens äventyr. Fika och-filmkvällen var ju bara att skippa.

Så kortfattat; Lördagen spenderade jag i mitt rum med en bit kladdkaka, väntandes på min flickvän som aldrig loggade in. Hon var ute och roade sig, puss på henne.

Och idag är det söndag. Jag har ätit smörgåstårta till lunch, det duggregnar ute och planerna för dagen är få. Tre prioriteringar; svara på bloggkommentarerna, prata med tjejen och duscha.

And there you have it. Min valborgshelg! Dryg och dyster läsning, indeed.
Hur har er helg varit, kära läsare?
Postat av: Noomie
URL: http://noomiestenlund.blogspot.com/ 2010-05-02 / 14:13:48

kan inte rå för att jag blir lite arg, lite ledsen och lite upprörd över det här inlägget. Självklart ska du få skriva vad du vill i din blogg, men jag har haft jättemycket ångest över att jag inte for till dig och nu står det ju svart på vitt att jag förstörde din valborg i princip >____________< . Du skulle ha följt med till grillningen, men ja.. som du säger.. kommer fler år..


Postat av: Noomie
URL: http://noomiestenlund.blogspot.com/ 2010-05-02 / 16:18:38

sv: Klart jag reagerar sådär när du skriver att "Jag trodde jag hade ett säkert kort som ville dyka upp trots allt" även om du skriver att det vart ett missförstånd och att det var ditt fel så känner jag mig råtaskig som lämnade dig ensam på valborg :(.. men no hard feelings! jag ville bara säga hur det kändes.



kram


Namn:


E-Post: (Publiceras Ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Komma ihåg dig?
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!