Dikt om övervikt, fetma

Kommentarer - 3 st.  |  Kategori - Dikter  |  Daterat - 2010-04-24 » 18:46:56
Känslan av att aldrig passa in
I kretsar av människor
Och stolar

Bälten gjorda för att rädda liv
För sköra för att rädda mitt

Blodet, kroppens nektar av liv
Koagulerar
Expanderar i mina ådror

Tröstmaten, min enda vän
Min eviga livskamrat
Hugger mig i ryggen
Med frestelser och sjukdomar

Fetma och övervikt
Dessa stora ord
Dessa tunga bördor
Som krossar leder och liv

Ut ska dom
Bort från mitt liv
Dra upp persiennerna, vännen
Släpp in livet


© Sandra; UnderMittSkinn.blogg.se
Postat av: sanna
URL: http://sannalubyhagman.blogg.se/ 2010-04-24 / 22:53:02

jag har provat att äta nyttigare, sluta tröstäta, sluta allt med chips och sånt och gå ut och gå, men tycker det är svårast med vad man ska äta och inte äta, det är jobbigast. Så jag hoppas det går bra med det här nu, det är så jobbigt när man står i provhytten och inte får igen byxorna.



sen inbillar jag mig att folk kollat på mig och skrattar osv även om jag inte är "överdrivet" kraftig. jag tycker det är vackert med lite kurvor, men känns som resten av världen inte tycker det. tråkigt.


Postat av: sanna
URL: http://sannalubyhagman.blogg.se/ 2010-04-25 / 02:22:48

jaså? åh vad snäll du är, jag ska genast kolla upp om vi har någon såda hos oss här i lidköping. Jag tvekar på det mena nnars går det ävl alltid att gå till vårdcentralen, de ska väl också kunna hjälpa till med sånt? Det är så jobbigt bara, när jag blir ledsen skär jag mig eller äter, jag vill inte vara så självdestruktiv längre. Jag vet inte hur jag ska hantera det på annat sätt bara.



ja det skulle vara riktigt vackert. Men om man kollar på top model och modellvärlden så är ju plus zize, vanlig storlek, tom smalare än genomsnittet. sjukt tycker jag.



hoppas allt är bra med dig annars, själv sitter jag coh slite rpå jobbet, usch. kram


Postat av: sanna
URL: http://sannalubyhagman.blogg.se/ 2010-04-25 / 04:49:26

jätte fin dikt förresten! :)



åh jag blev så ledsen nu när jag kom hem fårn jobbet och tänkte att detta kan jag prata med dig om, så lämnar ännu en kommentar. Jag har precis fått en ny medicin, har ätit den i tre veckor nu ungefär och idag satte jag mig ner och läste om biverkningar och läste om vad andra som åt medicinen tyckte.



men går tydligen upp i vikt som fan. Detta gör mig så ledsen för i början av mitt läkarmöte jag hade när jag fick den nya medicinen sa jag till henne att jag mår dåligt över min vikt och behöver hjälp, allt hon sa var då "ja du är ju kraftig överviktig". Sen gav hon mig en ny medicin och garanterade mig att man inte går upp i vikt av den. Men deet står klart och tydligt som vanligaste biverkningen på fass.se, åh jag gråter nästan så besviken är jag.


Namn:


E-Post: (Publiceras Ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Komma ihåg dig?
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!