Gastric Bypass och LCHF?

Kommentarer - 3 st.  |  Kategori - Min vardag  |  Daterat - 2011-07-04 » 23:04:27
Bra eller anus? Någon som vet?

Jag har märkt att en del GBP-opererade valt att övergå till LCHF efter operationen, men av vad JAG lärt mig så går det nästan helt emot kostråden man får från sjukhuset... Åtminstone mitt sjukhus (Ersta).

LCHF: Välj de fetaste produkterna och banna allt nyckelhålsmärkt.
GBP: Välj produkter med låg fetthalt och som gärna är nyckelhålsmärkt.

Har ni någon kunskap att dela med er av? Jag är själv nyfiken på LCHF, men det känns... fel (?). Givetvis vet jag att man inte ska tänka i dietbanor efter man opererat sig. Men skulle jag börja med LCHF så är det enbart för matens och hälsans skull. INTE för den eventuella viktminskningseffekt som följer.

Borde man inte dumpa mycket på LCHF som GBP-opererad?

*fundersam bloggerska - signing out*
Postat av: alex
URL: http://livbom.blogspot.com 2011-07-05 / 00:02:54

jag kör inte lchf nu, men jag vet att jag kommer göra det mer och mer länge fram, för jag vet att jag mår så mycket bättre då. MEN jag kommer nog inte äta lika mycket fett som jag gjort tidigare, men får väl känna efter hur mycket man kan ta. light produkter använder jag inte alls nu heller :)


Postat av: Fia
URL: http://busigafia.blogg.se/ 2011-07-07 / 13:35:04

Anledningen till att man ska hålla sig undan fet mat som GBPop är väl att många blir dåliga av det. Jag har dock inga problem med grädde, fet yoghurt etc snarare sockret som är problem. Och det ska man väl absolut inte äta inom LCHF.

Så om du "tål" fett så prova LCHF. Det viktiga är att du inte tar bort ALLA kolhydrater, men LCHF begränsar ju dock bara kolhydraterna.


Postat av: JD | sextiofem kilo ska bort
URL: http://josdil.blogg.se/ 2011-07-17 / 12:00:12

jag kör halft på lchf, eftersom det är mycket fett så pallar jag inte. jag försöker bara låta bli mycket kolhydrater som potatis, pasta och bröd och sånt där ;D



har kollat igenom din blogg, när gjorde du din op?

verkar som du haft problem?


Namn:


E-Post: (Publiceras Ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Komma ihåg dig?
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!