Att berätta för folk om operationen

Kommentarer - 2 st.  |  Kategori - Mig - kring vikt & OP  |  Daterat - 2010-04-24 » 14:16:32
Jag har spenderat många timmar med att komma på NÄR det är ett bra tillfälle att berätta för folk om min operation, om jag ens ska berätta om den alls (?). Mina närmsta vet om det redan och dom stöttar mig i mitt beslut, men mina kompisar och bekanta vet inte än, mest bara för att jag inte vet hur "officiellt" jag vill göra det.

Jag vet ju att alla kanske inte är lika accepterande när det gäller såna här operationer och jag har märkt att folk tycker att en GBP-operation är den lättaste vägen och att man är lat som inte kan slänga in sig på gymmet ibland och börja äta sallad till måltiderna.

För det första så skulle vi inte ens kunna FÅ en operation om vi inte gjort seriösa bantningsförsök innan. För det andra så finns det ju en anledning till varför vi vänder oss till kirurgi och det är ju för att ingenting i slutändan har funkat och gett ett varaktigt resultat. En operation ska alltid vara sista utvägen.

Självklart förstår vi att det finns risker med att genomgå en GBP-operation (precis som det finns risker med vilka andra operationer som helst), men iallafall JAG känner att det är värt det.

Om jag kan få hjälp till att ändra min livsstil, bli normalviktig  (framförallt hälsosam) och aktiv så är, för mig, en GBP-operation ett väldigt medvetet val som jag är beredd att göra.

Jag är snart 21 år och jag vill kunna leva och njuta av mitt liv som ung. Jag vill kunna leva länge och vara frisk. Då är operationen, för mig, som en skänk från ovan. Det är min chans till ett liv som är värt att leva.

Tyvärr så finns det folk som kommer se ner på mig på grund av det här och gör dom det så... Too bad for them, liksom. Då går dom miste om en himlans glad tjej med kärlek upp över öronen, för allt hon älskar och bryr sig om!



Var aldrig rädd för att fatta beslut som kan bidra till bättre livskvalité för dig. Livet är till för att levas och banne mig! JAG VILL LEVA TILL FULLO!

Postat av: frida
URL: http://fridano.blogg.se/ 2010-04-26 / 16:52:04

Jag tycker att det är modigt av dig att våga ta ett sådant beslut. Hoppas det går bra att berätta för dina kompisar och bekanta också, och stöttar de dig inte är de inget att ha.



Lycka till!


Postat av: Kristin
2010-08-09 / 22:07:18

Hej,blev lite nyfiken på hur det gick för dig på Ersta. Jag ska ner nästa tisdag alltså den 17 för en bedömning! Är 27 år med två barn :)


Namn:


E-Post: (Publiceras Ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Komma ihåg dig?
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!