Fetma och personlig stil

Kommentarer - 2 st.  |  Kategori - Mig - kring vikt & OP  |  Daterat - 2010-04-19 » 17:51:57
Jag låg nyss i min lilla (!) soffa och trängdes med mig själv, när jag började tänka på mitt hår. Alla de frisyrer som jag alltid velat ha, men aldrig kunnat (läs: velat) testa, på grund av min vikt. Överviktiga människor passar inte i alla hårstilar, så enkelt är det.

De flesta smalare människor har iaf själva grunden för att kunna styla sig själv hur dom vill. Dom kan ändra stil och uttrycka sin personlighet genom t.ex vilka kläder dom har på sig. Det är en lyx som inte grövre kvinnor (och män) kan utnyttja, just för att alla XL-storlekar finns inom samma "tema". Det är basic-jeans, mörka färger, groteska mönster (vem fan vill ha en påfågel på magen?), tonvis med glitter, fula sömmar och paljetter, lösa passformer, axelvaddar och skjortkragar. Det finns inte precis mycket att välja mellan ute i butikerna. Svarta plagg dominerar våra garderober, trots att vi kanske är de mest färgglada människorna, innerst inne.


Postat av: Noomie
2010-04-19 / 19:03:04

hur skulle du vilja ha håret då, alltså vad skulle du vilja testa? :D blev nyfiken ^_^



puss!


Postat av: Marion
URL: http://nedatvikt.blogg.se/ 2010-04-22 / 18:36:06

Hej! Hihi förlåt om jag skrattade åt ditt inlägg, men allt du skriver är så jävla sant så det bara blir komiskt att du verkligen hittar ALLT som jag själv stör mig så mycket på ;) Speciellt hatar jag de stormönstrade tälten på KappAhl och vill mig minnas en stor tunika med just en påfågel på.. Jag gjorde min Gastric ByPass för en och en halv vecka sen och det är hittils det bästa som hänt mig.. :) Fast jag tror att det kommer bli ännu mer grymt när man kan börja köpa "vanliga" kläder igen :) Jag håller tummarna för att du snart blir mer bekväm i dig själv och att du inte tänker för mycket på din kropp, för det blir lätt en "obsession", minns ej den svenska förklaringen på ordet. Älska dig själv som du är nu, men att du kan bli ännu snyggare ;) Puss på dej och ha en underbar kväll!


Namn:


E-Post: (Publiceras Ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Komma ihåg dig?
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!