En vecka sedan operationen!

Kommentarer - 1 st.  |  Kategori - Mig - kring vikt & OP  |  Daterat - 2011-03-11 » 18:29:16
Jag är hemma! Och det har jag varit hela veckan. Jag har bara inte haft varken ork eller lust att starta min tröga dator för att skriva en uppdatering till bloggen. Sorry guys!

Operationen och allt därtill gick bara fint. Troligen kommer jag publicera min op-berättelse inom en (förhoppningsvis) snar framtid. Håll utkik!

Jag har lite svårt att komma in i matrutinerna och är väldigt less på detta eviga soppande. Är också lite osäker på hur mycket vätska det är tänkt att man ska hinna få i sig under dagen, utöver de sju måltiderna, men jag tar det lite som jag hinner. Det är viktigt, men det är inte hela världen om jag missar nån deciliter här eller där.

Har lite allmänt ont i magen och ett av såren läcker någon slags gul vätska, så jag är rödflammig och svullen om magen.. Jag trodde att det var en varsamling eller något, så jag åkte till vårdcentralen för att kolla upp det och en sköterska sa att det inte var någon fara.

Rent psykiskt rullar allt på. Har inte fallit ner i den välkända post-op depressionen, utan jag ser mer fram emot att få äta nyttig, god mat och det positiva som op:en (förhoppningsvis) kommer att ge - väger definitivt tyngre än det "negativa".

Viktmässigt så har jag gått ner 7.8 kg sen innan modifastveckorna, varav 3 kg försvunnit sen förra torsdagen!

Lite bilder på min mage och så kommer också snart. Kanske inte ikväll, men SNART i alla fall.

Hoppas ni mår bra, där ute!
Kramar!
Postat av: Helené - Mamma till Elton
URL: http://missh.blogg.se/ 2011-03-16 / 09:39:12

Härligt att operationen gick bra! :) Lycka till med viktresan!


Namn:


E-Post: (Publiceras Ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Komma ihåg dig?
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!