Bloggutmaning!

Kommentarer - 1 st.  |  Kategori - Dagens enkäter  |  Daterat - 2011-07-15 » 12:00:00
Utmanad av: Åsa!

1 - Hur länge har du bloggat?
- Jag minns faktiskt inte! En gammal blogg daterar tidigaste inlägget till mars-08... Jag hade en blogg innan den också, men den har jag tappat bort, haha! Den här bloggen (som ni ser här till vänster) startades i april-2010... Lite mer än ett år sen, alltså.

2 - Hur såg din bild av bloggar och bloggare ut en månad innan du själv började blogga?
- Wow... Jag minns att det var väldigt töntigt att ha en blogg, back in the days. Det var mest bara (varning för stereotypreferens...) "fjortisar" och "blondiner" som bloggade om att supa, slåss och knulla... och den typen av bloggning tyckte jag inte alls om. "Nej, fan.." tänkte jag och i ren motrörelse startade jag en blogg om hårdrock och alternativ livsstil. Kortlivad blev den (eftersom jag knappt minns den), men levde gjorde den ändock!

3 - Vilken var den första blogg du förälskade dig i?
- Den första som jag verkligen fastnade för var Alex Schulmans pappablogg. Eller, det är den jag minns. Och det var inte så länge sen, faktiskt!

4 - Hur känner du inför dina första blogginlägg, när du såhär i efterhand läser dem?
- Om jag skannar in på den här bloggens första inlägg så.. Ptja, det är vad det är! Jag känner ingenting speciellt, bortsett från att jag i nuläget skulle ha skrivit lika dant om jag måstat göra om det.

5 - Hur många bloggar återvänder du till regelbundet som läsare?
- Ett tiotal kanske.

6 - Av de bloggar du läser, hur många procent är dagboksbloggar och hur många är ämnesbloggar (t ex teknikbloggar, modebloggar, politiska bloggar)?
- Enbart dagboksbloggar och mat/receptbloggar!

7 - Nämn en bloggare (obs: länka) som verkar väldigt olik dig, vars blogg du tycker om.
- Han är så fin, han tar så fina bilder, han skriver så fina texter och han är en så fin människa. Jag kallar honom för Toxi. Ett av världens underbarn och även en av mina inspirationskällor till kreativitet.

8 - Nämn en bloggare (obs: länka) som verkar väldigt lik dig, vars blogg du tycker om.
- Den här var riktigt svår... JD, Noomie, Åsa, Johanna osv!

9 - Vad tycker dina närmaste om att du bloggar?
- Bra fråga!

10 - Tycker folk som känner dig att du är dig själv i din blogg?
- Det vet jag inte. Ingen har sagt något. Jag vet att jag alltid är mig själv, men det kan hända att jag har olika versioner av mig själv som vissa kanske inte är van vid. Jag blir lite som jag umgås och det gäller även på internet :)

11 - Har du hittat en fungerande gräns för hur privat du vill vara i din blogg, eller tänjs den gränsen hela tiden?
- Jag tänker inte så mycket på gränser när jag bloggar. Jag skriver om det jag vill skriva om, men när det gäller konflikter så är det något som jag löser med personen i fråga istället för att hänga ut denne på bloggen.

12 - Nämn några saker som du aldrig bloggar om, och varför.
- Jag bloggar aldrig om andra bloggare (visst, jag kan nämna någon blogg hit eller dit men jag skriver aldrig hela inlägg om en blogg(are) för att hissa/dissa den. Jag bloggar inte heller om kultur.. och sparris.. och en del saker som rör mig själv.

13 - I vilken utsträckning bloggar du för att få bekräftelse, tror du?
- Jag bloggar till stor del för att få bekräftelse. Jag mår bra av att veta att andra har nytta av vad som pågår i mitt huvud! Men samtidigt så bloggar jag ju för mig själv. För att minnas, för att känna, för att växa.

14 - Tror du att man kan lära känna en person genom att läsa hennes/hans blogg?
- Nej, inte fullt ut. Alla vet väl att det skrivna ordet kan tolkas som läsaren själv vill. Man kan kanske få en liten inblick, men sällan mer än så!

15 - Har du träffat folk IRL (in real life) efter att ha fått kontakt med dem via bloggen?
- Nej, tyvärr. Inte än!

16 - Tror du att det kan vara skadligt för vissa personer att blogga?
- Ja. Om man utelämnar sig själv och andra för mycket, om man söker negativ uppmärksamhet/söker uppmärksamhet genom negativa handlingar osv. Man skadar sig själv och andra på kuppen.

17 - Har du någonsin blivit sårad av någonting som skrivits till/om dig i kommentarer eller i andra bloggar
- Njae, det har jag väl inte. Åtminstone inte vad jag minns!

18 - Har du själv skrivit saker du ångrar i din egen eller andras bloggar?
- Ja, det har hänt att jag skrivit mer än jag borde vid ett par tillfällen, men jag har lärt mig från mina misstag.

19 - Hur ser bloggandets nackdelar ut, för dig?
- Det är beroendeframkallande ;) Nej men jag kommer på mig själv med att sitta här vid den tomma skärmen och riktigt hårdgnugga geniknölarna för att försöka komma på något att skriva... Jag har mycket att dela med mig av, men ibland tar det stopp, ibland är det ointressant, ibland är det bara en känsla som inte går att förmedla. Bloggandets nackdelar är att hur mycket jag än vill, så är det OMÖJLIGT för mig att dela med mig av allt jag har att säga!

20 - Tror du att du fortfarande bloggar om två år?
- Ptja, på ett eller annat sätt! Om jag inte tröttnat totalt på datorer och väljer att gå old school (no phone, no computer, no tv) haha!

21 - Nämn 5 bloggare som du vill ska svara på enkäten.

Noomie - noomiestenlund.blogspot.com
Toxi - decipher.blogg.se
Marie - etthundrafemton.blogg.se
JD - josdil.blogg.se
Fia - busigafia.blogg.se



22. - Finns det någon som inte bloggar var blogg du skulle vilja läsa?
- Om min kusin Josefina skulle skaffa en blogg så skulle jag läsa den varje dag!
Postat av: Hubert
URL: http://decipher.blogg.se/ 2011-07-16 / 12:15:28

Åh jag älskar dig

<3


Namn:


E-Post: (Publiceras Ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Komma ihåg dig?
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!