Veckan som varit!

Kommentarer - 2 st.  |  Kategori - Min vardag  |  Daterat - 2011-06-04 » 17:26:38

I skrivande stund sitter jag här hos päronen och inväntar middag, för andra dagen i rad. Jag åkte nämligen hit igår för att fira pappas födelsedag och så som det ser ut just nu så verkar det bli en hel-helg av denna tripp. Inte mig emot, faktiskt. Det är skönt att ha sällskap och att slippa laga mat själv, för en gångs skull.  

Igår blev det kåldolmar till middag. Jag har ALDRIG gillat kåldolmar... Bara lukten av det har fått mig att må illa förut. Men igår... Näsan tog vittring och jäklar vad sugen jag blev! Åt nästan en halv kåldolme (skrapade bort rätt mycket kål dock), en halv potatis och lite lingonsylt. SÅSEN... Herregud, såsen... SÅ god!  Så gårdagens middag smakade inte helt fel, faktiskt! Men en favorit är det inte (än så länge?), haha.

Kvällens middag består av grillad lax, potatis och grönt i foliepaket! Det är mamma som lagar och själv har jag aldrig ätit foliepaketterad mat, så det ska bli intressant! Hon håller på för fullt i köket nu och jag känner mig väldigt sugen på att hoppa in. Ska bara skriva färdigt först ;)

Jag uppmärksammade idag att jag gått ner över 10 BMI-enheter! Hur fantastiskt är inte det?! Jag ligger fortfarande på kategorin ”fetma”, men det är inte många enheter kvar till ”övervikt”. Detta ser jag fram emot!

När jag shoppade igår så hittade jag ett rosa linne på Gina Tricot för 99 kronor i storlek XL och på KappAhl  köpte jag en svinsnygg virkad top för +300 kr (fick den för 212 tack vare rea + presentkort)... And guess what..? Den är VIT..!!! Jag har inte haft vitt på mig på flera år! Den var i storlek  48/50 och var för stor, men det var den enda som fanns kvar. Hade jag kunnat så hade jag valt en mindre storlek, men det gör faktiskt ingenting! Den är så jävla snygg! Ni ska få se en bild på linnet och toppen tillsammans senare (när jag är hemma igen, förutsatt att blogg.se vill fungera då).

Jag har ju testat alkohol också, förresten. Första smuttarna tog jag vid fotograferingen för en månad sen. Då fick jag smaka lite cider (4.5% tror jag)... Drack väl en halv 33cl burk och kände ingenting. Och i söndags var jag med en kompis på båten och drack en halv 33cl öl (4.5%), en 4:a lime/mynta-drink och några smuttar av en banandrink. Kände jag av det? Nej. Många op:ade blir jättekänsliga mot alkohol och behöver väldigt lite för att bli på fyllan, men jag antar att jag kanske är i den kategorin som fortfarande har ganska hög tolerans. Det är som det är... Det hade varit enkelt och smidigt med billig fylla, men alkohol är ändå inte något viktigt i mitt liv. Det kan jag gott klara mig utan, om det skulle vara så!

Nä nu, godingar, ska jag gå ner och titta på laxpaketen  innan dom slängs på grillen! Hoppas ni har en riktigt mysig helg, med all sol (och blåst, här uppe i norrland)!

Kramkalas!

Postat av: Noomie
URL: http://noomiestenlund.blogspot.com 2011-06-04 / 21:00:10

sv; Det VAR gott! :D men lax lät inte helt fel heller. Smaklig måltid ;)


Postat av: Cilla
URL: http://www.cillasaxplock.blogspot.com 2011-06-05 / 03:08:03

Heja heja på dig också! Visst fasen är 2011 VÅRT år! :D

Jag testade på alkohol ikväll för första gången och det var inga som helst problem. Jag drack och drack och vart inte ett dugg påverkad.... så min tolerans är nog fortfarande hög :)


Namn:


E-Post: (Publiceras Ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Komma ihåg dig?
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!