Nu ska ni få höra..!

Kommentarer - 0 st.  |  Kategori - Mig - kring vikt & OP  |  Daterat - 2011-03-28 » 09:00:00
Det känns som att det var ett tag sen jag skrev ett mer personligt inlägg, men det har sin förklaring. Under flytperioden efter op:en så blev det jättejobbigt för mig med maten och jag fick vätskebrist och var VÄL på gränsen till näringsbrist också. Jag har inte haft någon energi what so ever sen jag kom hem från operation.

Men i torsdags fick jag nog och ringde dietisten som sa att det var okej för mig att övergå till puré/lättuggad mat. Sen dess har energin kommit tillbaka och nu är jag inte så långt ifrån att vara mig själv igen. Jag kämpar med att få i mig allt jag behöver och försöker få in regelbundna tider... Sakta men säkert börjar det gå lättare, så nu kör jag på puré/mjukmat i tre veckor framöver!

Mitt största problem just nu är att jag nästan äcklas av att äta varm mat. Jag vill bara äta kallt och det är det enda som är gott, vilket gör att jag har svårt för att få i mig tillräckligt med protein från kött/fisk/fågel under dagen. Jag testar mig dock fram med kalla proteinrika alternativ... Keso är bland annat en nytillkomling i familjen. Jag avskydde det innan operationen, men nu är det inte helt fel!

Sen så vet jag inte om det var näringsbristen som spökade förra veckan, eller om det var magsjuka eller laktosintolerans... I vilket fall så har jag i stort sett bytt ut allt mot laktosfritt och efter ett par dagar mådde min mage mycket bättre. Har fortfarande ingen aning om det var intolerans mot laktos, men tills vidare så kör jag på det (jag har inte haft magsjuka på säkert 10 år och vill helst att det fortsätter på det viset!)!

Jag kan också meddela att jag kan ha på mig mina ringar igen (de senaste året har mina fingrar varit för tjocka), att jag inte längre känner mig som en strandad val i badkaret och att mina leder känns märkvärt bättre!

Idag åker jag hem till mina föräldrar och hämtar min stegräknare från mitt rum (kommer nog passa på att hämta massa gamla kläder som jag kanske (!) kommer kunna ha igen!

OM... och jag menar OM... jag samlat på mig tillräckligt med mod till i helgen så kommer jag lägga upp mina första "före/efter"-bilder, för på torsdag är det exakt en månad sen jag låg i hotellrummet på Ersta och snurrade under täcket i väntan på operation!

OCH, så vitt jag vet... Så har jag INTE dumpat än... Men det kanske man inte gör så mycket de första veckorna med flyt/puré..? Eller så är det jag som inte kan identifiera dumpingar.

OCH... jag kan faktiskt dricka kolsyrade drycker OCH dricka fortare än jag trodde!

Tack för era fina kommentarer och jag hoppas ni haft en förjävla bra helg!
Namn:


E-Post: (Publiceras Ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Komma ihåg dig?
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!